GC Developers Conference 2008 geht mit Rekordbeteiligung zu Ende

Rund 1.200 Teilnehmer aus über 40 Ländern auf Europas führender Entwicklerkonferenz.

Die GC Developers Conference (GCDC) verzeichnete in diesem Jahr einen neuen Teilnehmerrekord. Insgesamt nahmen rund 1.200 Besucher an der heute (20. August) endenden Fachkonferenz teil (2007: 940). Auch bei der Anzahl der vertretenen Länder wurde ein neuer Rekord mit über 40 Nationen (2007: 37) aufgestellt. Gekrönt wurde der letzte Veranstaltungstag durch die Keynote von Chris Taylor, der ein Plädoyer dafür hielt, bei der Entwicklung von Spielen neue und vor allem eigene Wege einzuschlagen und auch Risiken einzugehen.

Ein Großteil der Teilnehmer kam aus Nordamerika, Großbritannien und Deutschland. Außerdem gab es in diesem Jahr wesentlich mehr Teilnehmer aus Osteuropa als in den vergangenen Jahren.

„Die GC Developers Conference war in diesem Jahr wieder eine hochkarätig besetzte und vor allem internationale Veranstaltung“, sagt Wolfgang Marzin, Geschäftsführer der Leipziger Messe.

Frank Sliwka, Konferenzdirektor der GCDC, ergänzt: „Die GCDC konnte ihre Stellung als eine der weltweit führenden Entwicklerkonferenzen unterstreichen. Ich danke allen Sprechern, die in diesem Jahr wieder ein erstklassiges Programm gestaltet haben.“

Zu den Sprechern der GCDC 2008 gehörten neben anderen Bo und Ulf Andersson (beide Schweden, Gründer von GRiN), Bob Bates (USA, legendärer Spiele-Entwickler und Programmierer), Adam Boyes (USA, Director of Production & Business Development, Capcom Entertainment), Michael Capps (USA, Präsident, Epic Games), Don Daglow (USA, unabhängiger Spiele-Entwickler und Berater), Alexander und Hector Fernández (beide Niederlande, Geschäftsführer, Streamline Studios B.V.), Eyjolfur Gudmundsson (Island, Lead Economist, CCP hf), Fred Hasson (Vorsitzender EGDF), Alistair Hill (Großbritannien, Analyst, comScore M:Metrics), Joshua Hong (USA, Vorsitzender, K2 Network), Floris Janssen (Niederlande, VP Marketing, EMI Mus ic,), Ariella J. Lehrer (USA, Präsidentin und Geschäftsführerin, Legacy Interactive), Steve Meretzky (USA, Senior Designer, Blue Fang Games), David Perry (USA, Chief Creative Officer, Acclaim Games), Dan Rogers (USA, Senior Partner, Interactive Studio Management), Jos Ruffell (Neuseeland, Business Development Executive, Sidhe Interactive), Oded Sharon (Israel, Geschäftsführer, Corbomite Games), Chris Taylor (USA, Gründer, Gas Powered Games), Margaret Wallace (USA, Geschäftsführerin, Rebel Monkey) sowie Cevat Yerli (Deutschland, Geschäftsführer und Präsident, Crytek).

Referentenstimmen der GCDC 2008:

Jos Ruffell (Sidhe Interactive)

Leipzig has a familiar atmosphere which is really excellent for working with and meeting people from the video games industry and catching up with old friends. That’s why I like the conference.

Ariella J. Lehrer (Legacy Interactive)

For the first time I am at GCDC and have to admit that I am quite surprised by the fact that there are many hardcore games interested and male attendees. I am not used to it from other events at California where it’s more diverse. So it’s a different feeling here and I had a great time with my panel. I definitely want to come back.

Bo Andersson (GRiN)

For me it was the first time at GCDC. Now I do understand why everyone likes the conference so much – I’ll be back for sure.

Hector Fernández (Streamline Studios)

I really love the show – being here is like a big family.

Don Daglow (unabhängiger Spiele-Entwickler und Berater)

As I said in my session, I just can’t stop talking about GCDC. I love coming to GCDC because Leipzig is a place with a big tradition and GCDC has just the same spirit for change and exchange of ideas.

Steve Meretzky (Blue Fang Games)

First I like the German beer at the GCDC and second I like the high intimacy compared to the GDC in San Francisco. You have the chance to meet everyone here and actually have a serious talk and not rushing from meeting to meeting.

Bob Bates (legendärer Spiele-Entwickler und Programmierer)

What I like most about the GCDC is the opportunity to interact intently with the attendees, mingling informally, have a beer together and sitting in a kind of ivory tower with nobody able to reach and talk to you.

David Perry (Acclaim Games)

The idea of bringing a whole bunch of people from Europe here together and to have the chance to discover so much talent is what I like most of the GCDC. It’s so interesting to meet all the young people with their new ideas, which you haven’t thought of and probably never would.

Chris Taylor (Gas Powered Games)

I love the fact that the GC and the GCDC are not only for publishers and developers but also for students and gamers. This really makes the difference to other conferences.

Michael Capps (Epic Games)

For me the attentive audience is one of the best things of the GCDC. The people are so posionated and focused. It makes much more fun to answer all those great questions.

Oded Sharon (Corbomite Games)

I really enjoyed the panels and speeches, especially the one of Meretzky. The GCDC is small enough not to get lost but big enough for a lot of interaction with different attendees and speakers.

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